«Табиғат диалектикасы» деген еңбек кiмдiкi:
- Ф.Энгельстiкi
- К.Маркстiкi
- Ж.П. Сартрдiкi
- К.Ясперстiкi
- С. Кьеркегордiкi
«Мен және Ол» -деген еңбек кiмдiкi:
- З.Фрейдтiкi
- К.Юнгтiкi
- В. Рейхтiкi
- Э. Махтiкi
- Дж. Берклидтiкi
«Хаттама сөйлемдерi» туралы идеяны кiм ұсынды:
- К. Леви-Стросс
- Б. Рассел
- К. Поппер
- Г. Гадамер
- У. Ростоу
“Әдiс туралы пiкiрлер” – атты еңбек кiмдiкi:
- Р. Декарттiкi
- Ф. Бэкондiкi
- Т. Гоббстiкi
- Дж. Локктiкi
- Б. Спинозанiкi
Пантеизм бағытына кiмдi жатады:
- Б. Спиноза
- Ф. Энгельс
- В.И. Ленин
- В. Соловьев
- З. Фрейд
Гегельдiң категориясын белгiлеңiздер:
- “әлемдiк ақыл”, “таза болмыс”
- Дао
- “и”, “ли”
- “өзiндiк зат”, “бiздiк зат”
- “өндiргiш күштерi”, “өндiрiстiк қатынастары”
“Таза зердеге сын”-деген еңбектi кiм жазды?
- И. Кант
- Л. Фейербах
- . Ф. Гегель
- Ф. Энгельс
- Дж. Оруэ
Кiмдi объективтiк идеализм бағытына қосамыз:
- Ф. Гегельдi
- И. Кантты
- Фейербахты
- Т. Гоббсты
- Пифагорды
Философияда Коперниктiң төңкерiсiн жасаған кiм:
- И. Кант
- Ф. Гегель
- Л. Фейербах
- Ф. Достоевский
- Ы. Алтынсарин
Кiм адамның мәнiн қоғамдық қатынастардың жиынтығында – деп берген:
- Маркс
- Кант
- Гегель
- Фейербах
- Энгельс
Иррационализм бағыты қандай мәселелердi көтередi:
- Ырық, үрку, билiк мәселелерiн
- Сана мәселесiн
- Сана-сезiм мәселесiн
- Қоғамдық сана мәселесiн
- Идеология мәселелерiн
“Принциптiк координация” идеясы кiмдiкi:
- Авенариустiкi
- Маркстiкi
- Гегельдiкi
- Маркстiкi
- О. Конттiкi
“Үш анық”-атты еңбектiң авторы кiм:
- Шәкәрiм
- Әл-Фараби
- Ахмет-Яссауи
- Абай
- Ыбырай
Гуманизм мен адамның индивидуалдык талабы мәселесi қай дәуiрде қайталанды:
- қайта өрлеу дәуiрiнде
- антика заманында
- орта ғасырларда
- алғашкы қоғамда
- ежелгi Шығыста
«Утопия» -еңбегiнiң авторы кiм:
- Т. Мор
- Т. Кампанелла
- Н. Кузанский
- Леонардо да Винчи
- Н. Коперник
Эмпиризм бағытын негiздеушi кiм:
- Ф. Бэкон
- Р. Декарт
- Б. Спиноза
- Фейербах
- Леонардо да Винчи
Кiм философияда идеалистiк диалектиканың атасы деп аталады:
- Ф. Гегель
- И. Кант
- Ф. Бэкон
- Л. Фейербах
- Леонардо да Винчи
« Бiз табиғат жемiсi » — деген кiм:
- Л. Фейербах
- И. Кант
- Ф. Гегель
- М. Әуезов
- М. Хайдеггер
« Рух феноменологиясы» -деген еңбек кiмдiкi:
- Ф. Гегельдiкi
- И. Канттiкi
- Л. Фейербахтiкi
- Аристотельдiкi
- Б. Спинозанiкi
К. Маркстiң негiзгi еңбегiн белгiлеңiздер:
- «Капитал»
- «Христиан дiнiнiң мәнi»
- «Табиғат диалектикасы»
- «Этика»
- «Утопия»
«Сизиф туралы миф» — деген еңбек кiмдiкi:
- А. Камюдiкi
- М. Хайдегердiкi
- Ж.П. Сартрдiк
- Дж. Оруэльдiкi
- О. Хакслидiкi
«Болмыс және уақыт» — атты еңбектiн авторы кiм:
- М. Хайдегер
- А. Камю
- Ж. П. Сартр
- Дж. Оруэл
- О. Хаксли
«Құдайға сенудiң екi түрi бар, бiрi соқыр сенiм, екiншiсi бiлiмге негiздеген сенiм»-деген кiм:
- Абай
- Шәкәрiм
- Шоқан
- Әл-Фараби
- А. Яссауи
Трансцендентальдiк сала
- адам ойынан тыс, танылмайтын мәндер
- адам ойында қалыптасқан мәндер
- адам ойынан тыс танылатын мәндер
- адамның тәжiрибесiнен пайда болатын мәндер
- адамда жоқ мәндер
Кiм индукцияны негiзгi әдiс ретiнде пайдаланған:
- Ф.Бэкон
- Аристотель
- Лао цзы
- Н.Кузанский
- Анаксимен
Ақиқат-деген бiлiмнiң ерекшелiгi
- объективтiк дүниеге сәйкес бiлiм
- құдай берген бiлiм
- күрделi бiлiм
- қарапайым бiлiм
- күнделiктi бiлiм
Заттардың, құбыластардың арасындағы сәйкестiк, ұқсастық:
- аналогия
- анализ
- синтез
- жiктеу
- тезис
Ренессанс дәуiрi адамға қандай қасиеттi дәрiптейдi:
- парасаттылық, бiлiмдi
- батырлық
- әулие-көрiпкелдiлiктi
- имандылықты
- сезiмдiлiктi
Гегель философиясы рух философиясы, табиғат философиясы және …
- құқық философиясы
- тарих философиясы
- логика
- метафизика
- өзiндiк зат
Ренессанс қандай уақыт аралығын қамтиды:
- XVII-XVIII
- XIII-XVI
- X-XI
- XIX-XX
- XIII-XV
Ренессанс дәуірінде “гуманизмнің атасы “әкесі” деген атқа лайық болған:
- Франческо Петрарко
- Алигьерн Данте
- Эразм Роттердамский
- Джордано Бруно
- Августин
“Ренессанс” терминін ең алғаш қолданған:
- Джордано Вазари
- Томас Мор
- Коре Марке
- В.И.Ленин
- Маккавелли
Жаңа уақыт философиясында “білім-күш” деп айтқан кім:
- Бэкон
- Беркли
- Юм
- Гоббс
- Локк
Канттың таным теориясына қандай көзқарас тән:
- агностицизм
- Догматизм
- Сын көзқарас
- Мифология
- Діни көзқарас
Кант антиномиясы-ол:
- Шешілмейтін қайшылықтар
- Ұғым
- Ойлау
- Гипотеза
- ақыл
Гегель философиясындағы негізгі ұғымды көрсетіңіз:
- Триада
- Өзіндік зат
- Абсолютті заң
- Монада
- Антиномия
Гегель онтологиялық көзқарастарында:
- объективті идеалист
- дуалист
- субъективті идеалист
- Материалист
- монист
Фейербахтың материализміне тән сипаттама:
- антропологиялық
- диалектикалық
- феноменологиялық
- магиялық
- діни
Рационализм бағытына кiмдi қосамыз:
- Р.Декарт
- В.Рейх
- Ф.Ницше
- А.Камю
- Н.Данилевский
Материалистiк диалектиканы кiм негiздедi:
- К.Маркс
- Ф.Энгельс
- В.И. Ленин
- Э.Мах
- Р. Авенариус
Позивтивтiк философия қандай мағынаны бiлдiредi:
- әрбiр ғылым өзiне өзi философия
- философия өмiрге байланысты
- философия ғылымдардың патшасы
- философия даму туралы iлiм
- философия дүниеге көзкарас бередi:
Экзистенциализм философиясы адамға қандай түсiнiк бередi:
- әр адам-қайталанбас, ғажайып болмыс
- адам саналы «хайуан»
- адам ойланатын машина
- адам құдай жаратқан пенде
- адам қоғамдық қатынастардық жиынтығы
«Экзистенциализм- ол гуманизм» -атты еңбек кiмдiкi:
- Ж.П. Сартрдiкi
- М. Хайдегердiкi
- А.Камюдiкi
- З.Фрейдiкi
- К.Юнгтiкi
Адамға керек үш басты қасиет: «Кiрсiз ақыл, мiнсiз сөз, адал еңбек»- деп айтқан кiм:
- Шәкәрiм
- Әл-Фараби
- Ахмет Яссауи
- Абай
- Ыбырай
Дүииені түсіндіру жағынан марксистік философия қай бағытқа жатады:
- Диалектикалық-материалистікмонизмге
- Субстанцияныдуалистіктұрғыдантүсіндіруге
- С) Философиялықдінимонизмге
- Объективтік-идеалистікмонизмге
- Дүниеніплюролистіктұрғыдантүсіндіруге
«Еңлік-Кебек», «Қалқаман-Мамыр» поэмаларын жазған:
- Ш.Құдайбердиев
- М.Жұмабаев
- А.Құнанбаев
- М.Әуезов
- Ы.Алтынсарин
Экзистенциализмағымыныңөкіліболыпсаналатын дат философы:
- Кьеркегор
- Шелер
- Поппср
- Гартман
- Кассиер
Қазақ халқының манифесі — «Оян, Қазақ!» өлеңінің авторы кім?
- М. Дулатов
- Ж. Аймауытов
- Қ. Мырзағалиев
- М. Мақатаев
- М. Жұмабасв
Диалектиканыңекіншітарихиформасынұсынған философ::
- Гегель
- Маркс
- Энгельс
- Чернышевский
- Кант
«Адам жаны» еңбегінің авторы:
- Э. Фромм
- Ж. Делез
- Ж. Лиотар
- М. Фуко
- Ж.П. Сартр
19 ғ. БатысЕуропаның қайфилософиялық ағымы Марбург пен Фрейбург мектептеріненқұралады?
- Иррационализм.
- Позитивизм.
- Феноменология.
- Марксизм.
- Прагматизм.
Экзистенциализмнің негізін салушы «Немесе-немесе» атты шығарманы жазған…
- Серен Кьеркегор.
- Карл Ясперс.
- Гамлет.
- Мартин Хайдеггер.
- Жан-Поль Сартр.
Адамның ұлылығы өзін — өзі тудырушы өнерде деп, өзін қалыптастыруда деген:
- Пико делла Мирандола.
- Платон.
- Фома Аквинский.
- Карл Маркс.
- Ленин В. И.
Алғашқы буржуазиялық қатынастар дәуірінде бірінші рет саясат философиясына көңіл қойған…
- Макиавелли.
- Мирадола.
- Кампанелла.
- Мазарини кардинал.
- Ришилье кардинал.
Индивидуалдықты қарастыратын философияның ерекше белгісі…
- Ренессанс.
- Конвенционализм.
- Өмір.
- Рационализм.
- Конформизм.
«Тарих саясатты жасайды» деп тұжырымдаған…
- Макиавелли.
- Руссо.
- Кампанелла.
- Гоббс.
- Гроций.
«Өмір сүргендіктен ойлаймын» деген философиялық пайымдау…
- Декарт.
- Спиноза.
- Сократ.
- Паскаль.
- Аристотель.
Декарт – ұлы …
- Философ және математик.
- Философ, Нобель сыйлығының лауреаты.
- Философ және биолог.
- Социолог және тарихшы.
- Ортағасыр философы.
Декарт қандай субстанцияларды бөліп көрсетеді?
- Ойлау және кеңістік.
- Жан мен тән.
- Құдай мен періштелер.
- Адамның парасаты мен сананы.
- Материяны.
Фр. Бэкон бойынша, танымға зиянды төрт руды келтіреді…
- Идолдар.
- Объектілер.
- Белгілер.
- Заңдар.
- Идеологиялар.
Жаңа Заман философиясындағы маңызды мәселелердің бірі…
- Себептілік.
- Жаратушы Құдай.
- Хаос.
- Герменевтика.
- Өлім және өлместік.
«Бұл тамаша әлемнен бәрі де жақсылыққа» деп айтқан…
- Лейбниц.
- Паскаль.
- Леонардо до Винчи.
- Декарт.
- Гоббс.
«Bellun omneum omnes» — саясат және құқық философиясының танымал принципі…
- Гоббс.
- Макиавелли.
- Гроций.
- Цицерон.
- Руссо.
XVIII ғасырда таным әдістерінің мәселелерін қарастырмаған…
- Спенсер.
- Дидро.
- Ламетри.
- Кондильяк.
- Гельвеций.
Мәдениет ұғымын тарихи-философиялық концепцияға айналдырып қарастырған…
- Вольтер.
- Вико.
- Руссо.
- Дидро.
- Кондильяк.
Батыс-Еуропаның тарих философиясы шын мәнісінде кімнен басталады?
- Вольтерден.
- Гоббстан.
- Дидродан.
- Руссодан.
- Ламетриден.
Тарихта ең бірінші рет географиялық детерминизмді зерттеген …
- Монтескье.
- Кант.
- Вольтер.
- Гердер.
- Гумилев.
Энгельс Жаңа Замандағы материалистік философияны, оның жеке белгісін теріске шығарады.
- Механистікті.
- Рационализмді.
- Валюнтаризмді.
- Гилозоизмді.
- Диалектикалықты.
Шеллингтің бірінші болып қолданған ұғымы.
- Жаттану.
- Қарым-қатынас.
- Терістеу.
- Бостандық.
- Онтология.
Фейербахтың есімімен байланыстыруға болады…
- Неміс классикалық философиясының соңымен.
- Бастапқы неміс классикалық философиясын.
- Неміс классикалық философиясының шыңымен.
- Неміс классикалық философиясының ортасымен.
- Мәңгілік неміс классикалық философиясымен.
Әлеуметтік философия пәнінің аса сәтті анықтамасын төмендегілердің қайсысы берді?
- С.Л. Франк.
- Н.А. Бердяев.
- В.С. Соловьев
- В.В. Розанов.
- И.А. Ильин.
Әлеуметтік философияның белгілі бір мағынада алғанда тарихи-теориялық, методологиялық «алғашқы отаны» не болып табылады?
- Тарих философиясы.
- Антропология.
- Антик дәуірінің саяси ілімі.
- О.Конттың әлеуметтік физикасы.
- К.Маркстің тарихи материализмі.
Әлеуметтік-философиядық талдаудың принципіне мыналардың қайсысы жатпайды?
- Бихевиоризм принципі.
- Детерминизм принципі.
- Даму «тарихшылдық» принципі.
- Синергетика принципі.
- Әрекет пинципі.
Қоғам, оның тарихы мен әлеуметтік қатынастары туралы классикалық маркстік теорияның негізін құрамайтын принцип…
- Еркіндік принципі.
- Детерминизм принципі.
- Іс-әрекет принципі.
- Базистің ролін анықтайтын принцип.
- Даму принципі.
«Философия дегеніміз ойлаумен байланысты дәуір» — бұл аспект кімнің философиялық-тарихи теорияның негізінде жатыр?
- Гегельдің.
- Канттың.
- Спинозаның.
- Декарттың
- Риккерттің.
Қазақ қоғамдық ойындағы кімнің шығармашылығы тарих философиясының мәселелерін жүйелі зерттеудің жарқын үлгісі болып табылады?
- М.Дулатұлы.
- Ы.Алтынсарин.
- Ш.Құдайбердіұлы.
- С.Торайғыров.
- Абай.
Қазақ ағартушылығының әлеуметтік философиясын басқа елдердің ағартушыларының философиялық ілімдерімен негізінен не жақындастырады?
- Тарихи процестің ақыры туралы идеология мен идеяның болмауы.
- Діни мәселелер.
- Метафизикалық мәселелерге басымдығы.
- Утопизмнің болмауы.
- Принципиалды әдебилігі.
Дүниені тану үшін тілді зерттеу қажет деп санайтын, XX ғасырдағы философиялық бағыт:
- герменевтика
- Экзистенциализм
- Өмір философиясы
- Неотомизм
- Ғылым философиясы
«Маймылдың адамға айналу үрдісіндегі еңбектің ролі» атты шығарманың авторы кім?
- Энгельс.
- Лепин.
- Морган.
- Маркс.
- Фейербах.
Орыс идеалист философтарының әлеуметтік-экономикалық мәселелерді қарастырудағы негізгі методологиялық принципі:
- Имандылықты паш ету
- Идеализм
- Антропологизм
- Гуманизм
- Материализм
Леви-Строс:
- структурализм өкілі
- аналитикалық философияның өкілі
- неотомизмнің өкілі
- феноменологиялық философияның өкілі
- прагматизмнің өкілі
Гадамер түсінігінде «тіл» дегеніміз:
- Әлем тәжірибесі
- Болмыс үйі
- Коммуникация тәсілі
- Ақпаратты жасыру формасы
- Философиялық мәтін
К. Маркс негіздеген материализмнің тарихи түрі:
- диалектикалық
- догматтық
- метафизикалық
- тұрпайы
- қарапайым
XIX ғ. Батыс Еуропада қай философ билеуші моральға қарама-қарсы құлдық моральды қойды?
- Ф.Ницше.
- А.Бергсон.
- Э.Гуссерль.
- А.Шопенгауэр.
- С.Кьеркегор.
А. Шопенгауер мен Ф. Ницшенің айтуынша барлық құндылықтардың арасында бірінші орынды не алады?
- ерік, жігер
- идеал
- сенім
- ақыл, ой
- сезім
Маркс: «өндірістік қатынастарды, оның үстінде заңдық және саяси қондырма болатын нақты … құрайды — »
- Базис.
- Процесс.
- Өндіріс тәсілі.
- Комплекс.
- Заттық элемент.
Марксизмнің классикалық теориясы бойынша, әлеуметтік практиканың негізгі түрлері – бұл еңбек, әлеуметтік қайта өзгерушілік іс-әрекет және ….
- Танымдық іс-әрекет.
- Компьютеризация мен информатизация.
- Адамзатты ұдайы көбейту.
- Өнеркәсіптік өндіріс.
- Капиталдың жинақталу сферасы.
З. Фрейдтің концепциясындағы мәдениет –
- Супер Эго.
- Эго.
- Ид.
- Супер Ид.
- Маңызы жоқ ұғым.
Маркс бойынша, Адам…ансамблі –
- Қоғамдық қатынастардың.
- Уақыт машинасының.
- Солшылдар мен оңшылдар.
- Қайғырулардың.
- Мәдени нормалардың
Августин Аврелийдің қағидасы:
- Дүниені жаратқан Құдайға жүгінбейтін философтардан сақ болу керек
- Өзіңді өзің танып-біл
- Ақыл Сенімнен тәуелсіз
- Байқаңыз, философиясының тылсым дүниесіне сіз де түсіп кетіп жүрмеңіз
- Менің білетінім, мен ештеңе білмеймін
Көп ғасырлар бойы батыс әлемі ұстанып келген ғылымдар классификациясын қай араб философы жасады:
- Аль-Фараби.
- Ибн-Сина.
- Ибн-Рушд.
- Аль-Туфейль.
- Аль-Кинди.
Философияда «Картезияндық» деп аталатын ағым мен ілімнің авторын ата:
- Декарт.
- Локк.
- Бэкон.
- Лейбниц.
- Гоббс.
Рационализмнің негізін салушы:
- Декарт.
- Локк.
- Бэкон.
- Лейбниц.
- Гоббс.
Ағылшын материализмнің негізін салған философ:
- Бэкон.
- Локк.
- Декарт.
- Лейбниц.
- Гоббс.
Эмпиризмнің негізін қалаушы:
- Бэкон.
- Локк.
- Декарт.
- Лейбниц.
- Гоббс.
Көне Қазақстанда таралған христиандықтың ағымдары мен бағыттары:
- Несторианство якобиндік.
- Православие мен баптизм.
- Католицизм мен протестантизм.
- Православие мен католизм.
- Несторианства мен католицизм.
Декарт бойынша білімнің қайнар көзі не:
- Ақиқаттың екі жақтылығы.
- Қайғыру.
- Әдістемелік күдіктену.
- Білімсіз.
- Катарсис.
Локк пікірінше танымның жеткілікті түрі:
- Интуиция.
- Бақылау.
- Демонстрациялау.
- Іздену.
- Сезіну.
1962 жылы автордың қайтыс болғаннан кейінгі, өртенген әйгілі еңбегі Т.Гоббстың еңбегі:
- “Левиафан”.
- “Адамзат туралы”.
- “Адам туралы”.
- “Органон”.
- “Пир”.
1600 ж Гүлдер алаңында кім тірідей өртелді:
- Дж. Бруно.
- Монтень.
- Макиавели.
- Гоббс.
- Фома Аквинский.
Неміс философы, дуализм өкілі:
- Кант.
- Маркс.
- Гегель.
- Фихте.
- Фейербах.
Неміс философы, субъектілік идализмнің өкілі:
- Фихте.
- Маркс.
- Кант.
- Гегель.
- Фейербах.
Неміс философы объективті идализмнің өкілі:
- Гегель.
- Маркс.
- Кант.
- Фихте.
- Фейербах
Неміс философы, антропологиялық материализм өкілі:
- Фейербах.
- Маркс.
- Кант.
- Гегель.
- Фихте.
Қайта өрлеу философиясының өкілдерін атаңыз:
- Данте, М. Монтень, Ф. Петрарка, Т. Мор.
- Декарт, Бэкон, Гоббс, Локк.
- Фалес, Анаксимандр, Анаксимен.
- Аквинский, Августин,Тертуллиан.
- Кант, Фейербах, Маркс, Энгельс.
«Өмір сүру», «Тіршілік» философиясы
- экзистенционализм
- неотомизм
- позитивизм
- персонализм
- прагматизм
«Үш анық» атты философиялық шығарманың авторы кім?
- Шәкәрім Құдайбердиев
- Ахмет Байтұрсынов
- Абай Құнанбаев
- Ыбырай Алтынсарин
- Сұлтанмахмұт Торайғыров
«Орыс коммунизмнің мәні мен қайнар көзі» атты кітаптың авторы:
- Бердяев
- Плеханов
- Сталин
- Ленин
- Маркс
«Білім археологиясы» кітабының авторы:
- Фуко.
- Ницше.
- Ясперс.
- Хайдегтер.
- Ортега-и-Гассет.
«Постиндустриальды қоғам» терминінің авторы кім?
- Д.Белл.
- М. Вебср.
- Э. Фромм.
- К.Поппер.
- Э. Дюркгейм.
«Абсурд(Сандырақ)» философиясының авторы:
- Камю
- Хайдеггер
- Ясперс
- Бубер, Бахтин
- Леви-Стросс
Қандай құбылысты зерттеу З. Фрейдтің психоанализінің пайда болуына мүмкіндік туғызды:
- Өнегелі сананың өзгешелігі
- Діни сананың ерекшеліктері
- Әдемілікті айыра білушіліктің ерекшеліктері
- Рационалдық ойлаудың өзгешелігі
- Санасыздықтың ерекшелігі
Қазақтардың ата-тегі түріктердің наным-сенімдеріндегі басты құдай:
- Көк тәңірі
- Ұмай
- Жер
- Күн
- От
Материяның жоғалуы туралы жария еткен XXғасыр философы:
- Э.Мах
- А.Эйнштейн
- И.Ныотон
- Гейзепборг
- Фарадей
А. Камюдіц «Сизиф туралы миф» еңбегінде қандай өзекті философиялық идея көрсетілген?
- Адам емірінің мағынасыздығы.
- Адам өмірінің қиындылығы.
- Адам өмірінің азапқа толғандығы.
- Адам өмірінің жеңілдігі.
- Адам өмірінің өткіншілігі.
Ақын-жыраулардың көзқарастарының қалыптасуындағы негізгі қайнары болып төмендегі нұсқалардың қайсысы жатады?
- Ерте түріктік жазбалар
- Көне жазбалар
- Орхон — енисейлік
- Руналық жазбалар
- Пиктографиялық жазбалар
Полани, Кун, Лакатос, Фейерабенд позитивизмнің қандай формасының өкілдері болды?
- Кейінгі позитивизмнің.
- Эмпириокритицизмнің.
- Липгвистикалық талдаудың.
- Махизмнің.
- Логикалық позитивизмің.
Дәстүрлі қазақ дүниетанымы толық бейнеленген:
- Халық ауыз әдебиетінде.
- Аңыздар және ертегілерде.
- Жыр және термеде.
- Батырлар жырында.
- Мақалдар және мақал-мәтелдерде.
А. Шопенгауэр бойынша адамның саналы әрекетінен тыс тұрған қара дүрсін күш, әуестік, үстемдікке ұмтылыс дегеніміз:
- Ерік.
- Билік.
- Құштарлық.
- Елес.
- Іс-әрекет.
Ш. Уәлихановтың философиялық көзқарасы қандай бөлімде көрініс табады?
- дін философиясында
- онтология
- тарих философиясы
- психология
- аксиология
Илларион XI ғ. нені дамытады?
- Қасиетті дүние құдіретінің сәулесін асқақтату идеясы және «Орыс жерінің» қоғамдық- әлемдік процеске қосылғандығының тарихи — құдайлық идеясы
- Ресейдің христиандық негізінде жалпы адамзаттық өркениетке басқарушы рөлі туралы идея
- Ресейдің мақсатымен ерекше тағдыры идеясы
- «Москва- Үшінші Рим» доктринасы
- Батыстық дамуының тарихи жолына өту Ресей үшін қажеттілігі туралы идея
Өз бетінше түсіндірілмейтін феномендер дүниесі феноменологияның қандай әдісінің нәтижесі болып табылады?
- Феноменологиялық дедукция.
- Трансцендентальды дедукция.
- Интенционалдық.
- Априорлық.
- Эйдетикалық.
Постмодернизмнің танымдық ұстанымы принципті түрде мынадай сипаталады:
- Антижүйелік сипат
- Эклектикалық сипат
- Агностикалық сипат
- Дуалистік сипат
- Жүйелі сипат
Ресейдегі ХІХғ. Славянофилдік бағытының өкілдерін көрсетіңіз:
- Хомяков А.С., Киреевский И.В.
- Аристотель, Платон
- Конфуций, Мо-цзы
- Кант, Гегель
- Белинский В.Г., Чернышевский А.Г.
М. Фуконың қарастырған түсінігі:
- Эпистема
- Құрылым
- Ментальді құрылымдар
- Хат
- Деконструкция
Қазақ дүниетанымының «араласу» категориясының философиялық мағынасы:
- Өмір кеңістігінде өз отандастарымен және бүкіл адамзаттың өкілдерімен бейбіт және ынтымақты өмір сүре білу.
- Субъектіні қоршаған ортаны танып-білуге қабілеттілік.
- Күнделікті өмірде өзіңнің, отбасыңның алаңсыз өмір сүруін қамтамасыз ететін деңгейде жұмыс істей білу.
- Терең ғылыми ізденіске, өзіндік ой қалыптастыруға бейімділік.
- Логика заңдарына сәйкесақылды пайымдай білу.
Осы ойшылдардың арасында кiм гедонист:
- Эпикур
- Аристотель
- Демокрит
- Фалес
- Анаксимен
И. Канттың философиясының категорияларын белгiлеңiздер:
- «өзiндiк зат», «бiздiк зат»
- «Дао»
- «и», «ли»
- «әлемдiк ақыл», « таза болмыс»
- «өндiргiш күштер», «өндiрiстiк қатынастар»
“Ақиқатты дiн туралы” – деген еңбек кiмдiкi:
- Аврелий Августиндiкi
- Аристотельдiкi
- Фома Аквинскийдiкi
- Карл Маркстiкi
- А. Камюдiкi
Орта Азия ойшылдарының екi ақиқаттығы идеясын қалай түсiнесiз:
- Сенiм және бiлiм ақиқаты
- Абсолюттiк және салыстырмалы
- Сенiм және ақтарылу
- өмiр төзу, өмiр абсурд
- Қоғамдық идеология
Орта Азия ойшылдарының арасында кiм дүниенi 6 табиғи элементтерге білген?
- Әл-Фараби
- Ибн-Сина
- Әл-Хорезми
- Әл-Кинди
- Әл-Бируни
“Әдiс туралы пiкiрлер” – атты еңбек кiмдiкi:
- Р. Декарттiкi
- Ф. Бэкондiкi
- Т. Гоббстiкi
- Дж. Локктiкi
- Б. Спинозанiкi
Гегельдiң категориясын белгiлеңiздер:
- “әлемдiк ақыл”, “таза болмыс”
- Дао
- “и”, “ли”
- “өзiндiк зат”, “бiздiк зат”
- “өндiргiш күштерi”, “өндiрiстiк қатынастары”
«Сана абсолютті идеяның дамуы мен эволюциясының жемісі» деген тезисте қай философтың позициясы байқалады?
- Гегельдің.
- Канттың.
- Лейбництің.
- Шеллингтің.
- Фейербахтың.
Р. Декарт, Г. Лейбниц, Б. Спиноза, Б. Паскаль қандай ағымға кіреді?
- Рационализм
- Эмпиризм
- Позитивизм
- Сенсуализм
- Постпозитивизм
Пико делла Мирандолла философиясындағы адамның басты ерекшелігі
- өз тағдырын айқындаудағы еркіндігі
- ақылдылысы, парасаттылығы
- шығармашылық еңбектенуге қабілеттілігі
- мырзалар жолымен жүруге бейімділігі
- адамгершілік қабілеттілігі
Қай Ағартушылық заманының философы деизмді –құдай мен жан мәңгілігін мойындады?
- Ж.Ж.Руссо.
- Д.Дидро.
- П.Гольбах.
- Ж. де Ламетри.
- И.Гердер.
И. Канттың «категориялық императив» ұғымына сәйкес әрбір адамның мінез-құлқы мынадай болу керек:
- Заң түрінде өзін-өзі қадағалау керек.
- Өз істеріне жауапты болу керек.
- Қоғам заңдарын бұзбау керек.
- Өзін-өзі қадағалау керек.
- Орнатылған тәртіпті бұзбау керек.
Жаңа заман дәуірінде материализмнің қай түрі өріс алды?
- Диалектикалық.
- Антропологиялық.
- Стихиялық.
- Механистік.
- Метафизикалық.
Абай қазақ әдебиетінде қандай бағыттың негізін қалаған:
- Сыншыл реализм
- Символизмнің
- Модернизмнің
- Классицизм
- Романтизм
«Туған баланың миы таза тақта, оған өмiр өзiнiң шимақтарын салады»- деген кiм:
- Дж. Локк
- Р. Декарт
- Б. Спиноза
- Ф. Бэкон
- Г. Лейбниц
Сопылық ілімнің негізін салушы:
- А.Яссауи
- Әл-Фараби
- Ж. Баласағұн
- М.Қашқари
- Әл-Хорезми
“Бейсаналық концепциясының” авторы кім:
- З.Фрейд
- Л.Фейербах
- И. Кант
- К.Маркс
- Т. де Шарден
“Ашық қоғам” концепциясын ұсынған философ:
- Поппер К.
- Маркс
- Ф.Ницше
- Ясперс
- Фромм
Ф. Ницше көзқарасы бойынша мәдениет мына принциптермен салыстырылады
- Билікке ерік, өмірге ерік
- Әділдікке ерік, сәйкестікке ерік
- Махаббатқа, еңбекке ерік
- Достыққа ерік, қайғыға ерік
- Тәуелсіздікке ерік, билікке ерік
О. Шпенглер бойынша құлдыраған мәдениет ол –
- Өркениет
- Өнер
- Саясат
- Ғылым
- Экономика
Көрсетілген философтардың қайсысы атеистік экзистенциализмнің өкілі:
- П.Сартр
- Н.Бердяев
- Г.Марсель
- Л.Шестов
- К.Ясперс
Қазақ даласында сот реформасын жүргізуші кім болады:
- Шоқан
- Абай
- Шәкәрім
- Ыбрай
- Әл-Фараби
” Сана объективтік дүниенің субъективтік бейнесі” ,-деген кім?
- К.Маркс
- Ф.Бэкон
- Дж.Беркли
- Р.Декарт
- Фр.Гегель
Абсурд философиясы туралы жазған:
- А.Камю
- Ж.-П. Сартр
- Ф. Кафка
- Э.Фромм
- М. Хайдеггер
«Адам ақыл ойы құдайды жүрекпен тани алады»-деген ойшыл:
- Абай
- Әл-Бируни
- Р.Декарт
- Ибн-Сина
- Әл-Фараби
ХІХ ғасырдың екінші жартысында Қазақстанда ерекше кең тараған идеяларды сипаты:
- Ағартушылық
- Қайта өркендеудің
- Реформациялық
- Эмпирикалық
- Иррационалдық
Прагматизмнің жақтаушысы болған кім:
- Ч. Пирс.
- Мах, Авенариус.
- О.Конт.
- Фрейд.
- Спенсер.
Будда философиясымен қазақ оқырманын алғаш таныстырған:
- М.Әуезов.
- С.Торайғыров.
- Ж.Аймауытов.
- Дулатов.
- М.Тынышпаев.
Хайдеггер бойынша дүниені жақсы тану үшін не істеу керек?
- адамдардан еш нәрсе сұрамау
- құдайдан сұрау
- философтардан кеңес алу
- ғалымдардан кеңес алу
- болмысты талдау
В. Вернадскийдің ілімі бойынша, өркениеттің даму сатысында адамзаттың парасатты әрекеті планеталық маңызға ие болады таным бейнелейтін ұғым:
- ноосфера
- геосфера
- биосфера
- ғарыштық сфера
- атмосфера