. Орта патшалық кезеңі.
Қарастырылатын мәселелер.
1.Перғауын Яхмос патшалығы.
2.Хатшепсут ғибадатхангасы.
Орта патшалық дәуірі соңынлда перғауындар билігі әлсіреп елде экономикалық құлдырау басталды.Бір жағынан бас көтере бастаған нормахтар билікке таласып, екіншіден азиялық көшпенділер үздіксіз шапқыншылығы екіншіден азиялық қарапайым халықты мезі етіп елдің ішінде көптеген толқулар етек жайды. Әсіресе 1700жылдары алдыңғы Азиядан келген гиксос тайпалары жаугершілік соғысы Мысыр патшалығын ойсыратып жіберді.Олар төменгі мысырды жаулап алған өз астанасы аверичсті сонымен қоймай қалған мысырлықтар алым-салым жинап отырды. Үстемдік еткен гиксостар мысырды жүз жылдай билеп төстеді.1600жылдары
Отаршылдықтан құтылу үшін әрі мысырды қайта бір орталыққа бағындыру үшін Фив билеушілері азаттық соғысын жүргізді.Соғыстың нәтижелі аяқтау перғауын Яхмостың үлесіне тиді.Сөйтіп ел бірігіп бір патшалыққа айналды. Перғауын Яхмостың қалған әулеті елді екі ғасыр бойы биледі.Фиван билеушілері азаттық соғысының көсемі болуымен елді азат етумен халық арасында үлкен құрметке бөленіп,патшалықта мерейлер үстем болды. Соның арқасында бүкіл мысыр патшалығының байлығын өз меншігіне пайдалануға осы тұстағы перғауындар билігі өздерінің ата-бабаларының билігін әлденеше рет асып түсті. Оларды қарапайым халық құдайға теңеп тәңірдей табынды. Мемлекеттік тәртіпті күшейту үшін күн құдайы амонды тұрақты күшті әскер ұстаған патшалар осы кезеңде жан-жағындағы елдерді бағындырып байлықтарын талам таражға салып,байып отырады.Асып-тасып жатқан байлықтың өздеріне айтулы храм ғибадатхана салдыра бастады.
Осындай құрылыстың бірі Фив сәулеті өнерінің маржаны болып табылатын әйел патша Хатшепсут ғибадатханасыСәулет кешені баяғы Деир-Әл-Бахри аңғарында Менхутеп ғибадатханасының жанында тұрғызылды.Хатшепсут ғибадатханасының жанында тұрғызылды. Бірақ көлемді аумағымен әшекей безендірілуімен одан асып түседі.Қабырғалары көптеген алуан түрлі бедермелі суреттермен жазулармен көмкерілген. Керегенің бірінде патшаның сомали еліне жасаған жорығы ол жақтан әкелген асыл бұйымдары туралы шежіре баяндалған. Алдыңғы алаңда 200ден астам құдай түріндегі патшаның мүсіндері қойылған сонымен қатар ніл жағалауында кешенге қойылған екі жағында хатшепсуттың сфинкстері сап түзеген. Міне, осылай мүсін мен сәулет өнерін тоғыстыра отырып табиғатпен байланыстыру үлкен кемеңгерлікті білімділікті керек етеді.
Ғибадатхананы тұрғызған сәулетші семут болды. Мысыр тарихында 15 ғасырдың аяғымен 16 ғасырдың басында перғауын аменхотеп баласы аменхотеп –4ші елде ірі саяси экономикалық діни реформа жүргізді.,бұрынғы саяси діни ағымға қарсы шығып осыған дейінгі табынып келген мысыр құдайының жорыққа шығарды.Ең негізгі жалғыз құдай деп күн құдайы атонды айтады. Патша өзін сол атон құдайының жалғыз баласымын деп жар салды.