Готикалық өнер

өнер.
Жоспар.
1.Готикалық түзілімнің ерекшелігі.
2. Готика стилъінің эволюциясы.
3.Сәулет, мүсін өнері
Италиядағы тарихи процес көркем творчество готикалық сәулетшілікке соқпай ренесанс немесе қайта дәуірлеу өнерінде көрініс табатын идеалға бағытталды. Орта ғасырлық мәдени дәстүр бар. Прогрессивті құбылыстар өзінің тез өрнек жоюының арқасында романдық стилъдің жоюылуының арқасында жүйеге көшуге жағдай жасады. Францияда готикалық өнер үш жүз жылдан астам уақыт бойына салтанат құрды. 18 ғ. соңғы үшінші бөлігі мен 18 ғ. бастапқы ширегінде алғашқы 20 ғ. соңына дейін кемелденген немесе жоғары дамыған готика 14-15ғ.Әуелгі кезде өзінің әсемдігімен көз қуанта құлпырғанда оған байланысты «нұрлы готика » кейінен « жалындаған готика» готика өнері өркен жайды. Атақты Париж
Құдай ана соборы батыс еуропа елдері сәулет өнері тарапынан жаңа заманнан бастаған алғашқы готикалық ең айбынды тамаша ескерткіш болды.оның салынып біткеніне алты ғасырдай уақыт өтті. Қала үстіне асқақ көтерілген әсем де зәулім осы ғимараттың арқасында Париж қайта түледі. Францияның астанасы бұл ғасырлар ішінде өсіп дүние жүзіне атағы жойылған басқа ескерткіш сәнге айналды. Француз көркем өнері кемеңгерлік аса үздік туындысы болды. Египеттегі пирамидалар афиндағы немесе софия соборы сияқты париждік ғасырлар бойы өзінің өмірге әкелген халықтың идеялары мен ғасырдағы қалыптасқан мәдениеттің куәсі болатын құнды. Готикалық мүсін өнері жайында ерекше айтарлықтай әңгіме бар. Готикалық ғимараттар салуда үлкен ролъ атқарған архитектуралық формалар мен тастан өрілген гүлдер сияқты мүсіндердің немесе бедерлердің үйлесім табуынан туындайды.
Рим соборы осында Жанна дАрк өзінің жеңіс туын осында әкеліп қойған атақты шартр соборымен бірге кемелденген француз готикасының готикалық сәулет өнерінің шыңы болды. Оның бас фасады париждегі собор сияқты торлы терезелері бар екі биік мұнарасы аспанмен таласқан үш қабаттан тұрады. Үйдің биіктігі көлденең көрінісіне қарағанда ерекше тұлғаланып жеп-жеңіл ңәзіктігімен салтанат құрып тұр. Сәулет өнері мен мүсіндері үндесуінен туған.Сүйір аркалықтардың бейне бір мерекелік симфония сияқты көрінісі ғажайып мүсіндер сән-салтанат зәңгір.Үйдің биіктігі көлденең көрінісіне қарағанда ерекше тұлғаланып жеп-жеңіл нәзіктігімен салтанат құрып тұр. Сәулет өнері мен мүсіндеудің үндесуімен туған сүиір арқалықтардың бейне бір мерекесін симфония сиақты көрінісі ғажайып мүсіндер сән салтанат зәңгір құрылысты жеп-жеңіл етіп көрсетіп тұр.германияда готикалық стиль Франциядағыданкеиінрек дамыды.Герман өнері зерттеушілері француздың жолашар ролін жоққа шығармағаны менготикалық әсемдік идеясын толық және жарқын бейнелеуші герман сәулет өнері гүлденген кезеңі болды. Германдықтар Ренесанс идеялын жете түсінбей оны шала –шарпын қабылдады. Готика кезеңінде жасалған герман көркем өнері ұлылығымен туындылары әлемдік мәдениет қазынасына бағалы үлес қосты. Готикада бірінші болып орынды Германия мен Францияның қайғысы жеңіп алғанын кесіп айтпай ақ қоялық. Немістер өздерінің сәулетшілік өнерінде готикалық стилъдің бар болмысын ашып мүмкіндіктерін пайдаланды.Сыртқы бейнесі мен күмбездегі оның астындағы көріністер мүмкін емес нәрсені шындыққа айналғанын паш ететіндей сезім туғызды.
Көкке қарай бой түзеп өскен каркастың жүгін жеңілдетуге ерекше көңіл бөлінетін болды. Бұл бүкіл готикалық архитектуралық негіз еді. Мұндай архитектуралық революцияның көркемдік маңызын оның тікелей нәтижелерін готикалық архитектураның ең алғашқы кезінде салынған Париж соборында бұл биіктік күннен күнге көтерілді. Сөйтіп құрылысты биікке қарай өсіре жүргізетін готикалық архитектура романдық көлбеу архитектурадан озып шықты. Табиғи готикалық каркасты жүйе романдық құрылыстың құрылымынан түлеп ұштыма болмаса батыс еуропалық сәулетшілер басқа елдердің көне үлгілерін пайдалануы деген .түп тамыры ғасырлар мен мыңдаған жылдардың тұңғиығында жатқан өнердің көптеген ғажап жетістіктерін бастауы бұлағы .Бұл архитектуралық формаларды алдымен римдіктер шебер пайдаланған еді. Содан кейін ол еуропаның орта ғасырлық құрылыс өнерімен негізіне айналды. Бірақ ол иранда пайда болды. Мұны олар мәдениеттен мұра етіп алғанды өзінің ерекшелігі мен мәнділігі жағынан нағыз ұлы туындылар санатына жататын арменияның сәулет өнері сондай бастаудан тараған жоқпа. Бұл елдің географиялық жағынан орналасу жағдайы сол мұрагерлікке мүмкіндік туғызды. өнердегі ізденіс өрісі онымен шектелген жоқ армян сәулетшілері арналарды бір-біріне көсе-көлденең салу арқылы әлемде тұңғыш рет негізін қалады.

 

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *